donderdag 12 november 2015

Verwachting

Leven in een wereld die aan de buitenkant niet zichtbaar is. Denken in oplossingen, praktisch ingesteld zijn, snelheid onpersoonlijkheid en oordeel ligt op de bovenlaag. De verwachting te moeten voldoen aan de eisen van onze maatschappij waarin kwetsbaar zijn geen status lijkt te hebben.  Leven vanuit het hoofd naar al die verwachtingen waarin geld en macht de hoofdrol lijken te hebben. Ik zie veel mensen denken en vooral rennen naar de verwachting en goed bedoelde adviezen van de ander. Ik was lang deel van hen.

Wie zijn wij en wie ben ik. Ik kan al een tijd niet meer aan deze verwachting voldoen.  Kwetsbaar zijn en verbonden blijven met mijn kleine kwetsbare ik kost zoveel de rest van de wereld stil lijkt te staan. Toch geeft het kracht. Het voelt beter dan die grote buiten wereld, waarin ik in jaren hard werken om te voldoen aan de verwachting van de ander en maatschappij niemand leek te zijn. Nu word ik mijzelf en ga voldoen aan mijn verwachting. Ik voel dat ik er langzaam heler door word. Loskomen van oordeel en de verwachting betekend... dit is wat het is. Kan niet meer voldoen. Ik word wie ik ben en al jaren wilde zijn. Ik ben!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten