zaterdag 9 juli 2022

God




God ik roep u. Ik zoek en vind u. Met heel mijn hart. God ik zoek. Mijn hart doet pijn, tranen vloeien. God ik zoek. Mijn armen wijd open. Mijn leven toegewijd.. 

Voel me klein, donker en alleen. Een meisje wat huilt. Haar hart gebroken. Haar dromen vervlogen. Haar liefde begrensd. Klein hart. Beschermd. Afgeschermd.. Zondig kind. Duizend laagjes. Bang. Kwets me niet. Doe me geen pijn. Laat me niet in de steek. Duizend laagjes om mijn hart.. Houd me vast.. Wil niet langer vechten. 

Sta op het punt eerlijk te zijn. Te kijken en te zien.  Ik ben een kind wat seksueel misbruik meemaakte. Al heel jong voelde ik me alleen in een hele grote boze wereld. Een schaduw die over me viel.. Ik ben op het punt te erkennen wat dit werkelijk met me gedaan heeft. Hoe het mijn hart verstopt heeft. Zoveel laagjes uit angst om gekwetst te worden. Vind het moeilijk te erkennen dat ik naar 40 jaar niemand helemaal heb toe durven laten. Ook zelf nooit helemaal heb durven zien. Uit angst wat ik aan zal treffen. Diepe angst voor pijn. Hier sta ik. Verlaten, intens verdrietig in besef ik nooit vond wat ik zo verlangde. Mijn hart verwond en bang. Hunkerend naar een arm. Naar warmte en troost.. Naar veilig zijn, naar liefde... Dit in diepste nergens te vinden was.. Niet beseffend ik zelf de gene was die de deur afsloot. 

Misbruik. Een bliksemschicht die mijn hart raakte. Afsloot van wat me lief en dierbaar is. Het geven vanuit mijn hart dat wat ik ook zelf mag ontvangen.. Het doet pijn te voelen wat me afsloot. Mijn leven blokkeerde. Daar waarnaar ik zoek. 

God, ik doe mijn armen open. Ik geef u mijn hart. Mijn leven, mijn lichaam. Alles is aan u. Ik geef mijn vertrouwen. Omdat ik me besef ik het enkel kan vinden bij u. Vraag vergeving als ook de kracht mijzelf te vergeven als ook de mensen die me pijn deden. Wens dat te geven wat ook ik mag ontvangen. Dankbaar voor mijn leven in uw hand. 

De mens kiest haar weg en God bestuurd haar gang... 

Ik snap nu wat dit betekent.. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten